"mobile='yes'"

onsdag 18. januar 2017

Det ble en orm


Jeg kastet inn håndkledet. Ikke noe strikket babynest.

Etter mye strikking, over meteren faktisk, ble jeg enig med min datter om at dette måtte bli en orm.

Ingen av oss klarte å se for oss at denne ormen skulle bli til et babyrede. Det var og ble en orm. Og det er vi begge veldig fornøyd med at det ble.

Denne ble strikket i SparGarn.
Jeg la opp 60 masker og strikket rundt og rundt og rundt og rundt.
Brukte ca ett nøste av hver farge.

Når det ble bestemt at det skulle bli en orm, så måtte jeg lage en haletupp. Plukket opp masker i begynnelsen av arbeidet og felte 10 masker pr runden. Litt tilfeldig hvor mange runder det ble mellom fellingene.

Så fylte jeg ormen med stoppen fra en Ikeapute. Og strikket hode. Økte med 10 masker pr runde, også med tilfeldig antall runder i mellom. Til jeg fikk 100 masker.

Så fylte jeg i fyll og felte av 10 masker annen hver runde til det var 20 masker igjen. Avsluttet ved å dra tråden gjennom de siste maskene.
Deretter sydde jeg øyne.
Jeg velger å ikke lage en tunge, da jeg syns den ble fin nok uten.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar